Archief per trefwoord | motivatie

Changes

Verandering gaat vanzelf!

Een medewerker bij de afdeling verkoop van een middelgroot bedrijf in de metaalsector komt met deze vraag in de vorm van een klacht over verandering: Mijn afdeling wordt samengevoegd met de afdeling marketing. Ik krijg dan waarschijnlijk een andere baas. We weten nog niet wanneer het allemaal gaat gebeuren, maar ik hoor zo veel verhalen […]

Lees verder 0

Brieven met kloten

Ofwel: Brieven die beïnvloeden – een nieuwe benadering U heeft een nieuw product waar u heel trots op bent en u wilt erover schrijven aan uw relaties. U heeft een aanvraag voor informatie gekregen, en u wilt de brochures begeleiden met een brief. U wilt solliciteren voor een nieuwe baan, en u denkt erover om […]

Lees verder 3

De inhoud is veel belangrijker dan de verpakking

Twee werelden, twee culturen. West en Oost. In Japan wordt véél aandacht besteed aan de verpakking. Het is een kunst. Geef een geschenk in Japan en het geheel wordt bewonderd … en opzij gezet. Wanneer ú een cadeau ontvangt in Japan (of waar dan ook van een Japanner) kunt u beter hetzelfde doen: uitpakken komt […]

Lees verder

Een ‘laser-pen’ is een van de beste manieren om aan te wijzen waar uw verhaal over gaat

Er zijn van die types die alles wat nieuw, innovatief en vooruitstrevend is, moeten hebben. Ze zijn de eerste die de nieuwe CD-technologie omarmen, die de snelle elektronische agenda’s aanschaffen, die de eerste LCD-schermen kochten (weet u het nog, zo’n plat apparaat dat op de overheadprojector ging?) en uiteraard tegenwoordig de modernste beamers … al […]

Lees verder

Sales tijdens de recessie

Dit artikel staat in het kader van een nieuw initiatief – een ‘sales blog kermis’ – van Rikkert Walbeek, de drijvende kracht achter het bedrijf SalesXeed (www.salesxeed.com). Mogelijk is deze stap zelfs een teken van de altijd aanwezige creativiteit die zorgt voor vernieuwing, groei en ontwikkeling! Recessie, crisis of … opportunity? Allereerst is het zaak […]

Lees verder

Een site van WebZenz.