Archief per trefwoord | direct

Presentatietip: weet wat u zeggen wilt

Een eenvoudige zin van 10-15 woorden bevat de ‘boodschap’. Direct, eenvoudig en in de taal van de luisteraars. Deze ‘boodschap’ is de uiteindelijke conclusie die de luisteraars meenemen. Gebruik de boodschap als uw ‘rode draad’ en als krachtige toetssteen voor alles dat u wilt vertellen.

Lees verder 0

Wanneer je een telefoonnummer opgeeft …

Wanneer je een telefoonnummer opgeeft en de ander het opschrijft, kan je beter de nummers één voor één zeggen: 3 – 8 – 7 – 5 … Behalve dat is voor specifieke uitzonderingen zoals het kengetal voor Amsterdam, Den Haag of Utrecht: dan zeg gerust: nul – twintig. Wanneer de ander niet opschrijft maar probeert […]

Lees verder

De inhoud is veel belangrijker dan de verpakking

Twee werelden, twee culturen. West en Oost. In Japan wordt véél aandacht besteed aan de verpakking. Het is een kunst. Geef een geschenk in Japan en het geheel wordt bewonderd … en opzij gezet. Wanneer ú een cadeau ontvangt in Japan (of waar dan ook van een Japanner) kunt u beter hetzelfde doen: uitpakken komt […]

Lees verder

Uw tekst voorlezen garandeert dat u álles vertelt en uw boodschap duidelijk overdraagt

Voor dit artikel laten we de speeches en toespraken even terzijde waar ieder woord een juridische of andere ‘politieke’ waarde heeft. Waar het hier omgaat, is de zakelijke presentatie of de presentatie tijdens seminars en congressen. Welke risico’s loopt u wanneer u uw verhaal opleest? Welke risico’s loopt u sowieso wanneer u een tekst, geschreven […]

Lees verder

Een site van WebZenz.