Archief per trefwoord | beïnvloeden

Achterkant van je visitekaartje

Is de achterkant van je visitekaartje blanco, leeg? Een verspilling van een marketingkans! Herhaal het bedrijfslogo in het klein en voeg toe óf een pakkende leus die duidelijk maakt wat het bedrijf kan betekenen voor de klant (Struik & Hamerslag – ‘Interieurs met uitstraling’) óf een korte lijst met ‘bullets’ van de kernproducten of -diensten.

Lees verder

Clichégedrag in je presentatie

Als je voldoende vertrouwen hebt in je originaliteit is het zaak om clichés te vermijden, en zeker clichégedrag in je presentatie. In plaats van meteen de handen over de buik te plaatsen en “Goedemorgen, allemaal” te zeggen, laat de armen en handen eerst ontspannen hangen terwijl je rustig en diep uitademt door de mond en […]

Lees verder

Wanneer u ‘etcetera’ of ‘enzovoort’ zegt, weet iedereen waar u het over heeft

In het verhaal ‘Anna en de Koning’ (frappant genoeg is de oorspronkelijke Engelse titel wat bescheidener, ‘The King and I’) staat de Koning van Siam bekend om zijn veelvuldig gebruik van de uitdrukking: ‘Etcetera, etcetera, etcetera.’ De schooljuf Anna krijgt bijvoorbeeld opdracht om een brief te schrijven aan Koningin Victoria. De Koning dicteert enkele woorden […]

Lees verder

Een ‘laser-pen’ is een van de beste manieren om aan te wijzen waar uw verhaal over gaat

Er zijn van die types die alles wat nieuw, innovatief en vooruitstrevend is, moeten hebben. Ze zijn de eerste die de nieuwe CD-technologie omarmen, die de snelle elektronische agenda’s aanschaffen, die de eerste LCD-schermen kochten (weet u het nog, zo’n plat apparaat dat op de overheadprojector ging?) en uiteraard tegenwoordig de modernste beamers … al […]

Lees verder

Een site van WebZenz.