Meer over presenteren en beïnvloeden

U presenteert omdat u iets wilt bereiken bij uw luisteraars.
Als u zegt dat u ‘alleen’ informatie wilt overdragen, dan komen de vragen:

“Waarom?”
“Wat wilt u dat uw luisteraars ermee doen?”

Radicaal verschil
Hierin zit het fundamentele verschil tussen de traditionele, informatie-gevulde lezing en de dynamische, motiverende en vooral interactieve presentatie!

Authenticiteit in de kern!

Tijdens een presentatie over dit onderwerp prikkel ik uw groep om anders naar hún presentaties te gaan kijken.
Om hun originaliteit en oorspronkelijkheid meer naar voren te brengen.

Tips en voorbeelden

De luisteraars krijgen een selectie inzichten en bruikbare tips, die ze onmiddellijk in gebruik kunnen nemen, op een humoristische wijze aangeboden.
Vergelijkingen met andere vormen van communicatie, zoals brief, offerte en telefoon, geven een bredere betekenis aan het onderwerp ‘communiceren’.

Wie is de ‘afnemer’?

Bij beïnvloedingsprocessen is het zaak om te weten wat voor type de ‘afnemer’ is; wat is zijn voorkeursstijl; welke behoeften hij heeft… en daarop inspelen.
Meer oog hebben voor de ander dan voor uzelf ligt aan de kern van het beïnvloedingsproces.

Dit en meer…

… komen aan de orde tijdens een presentatie.
Ideaal voor een relatiedag, als onderdeel van een avond met borrel voor de medewerkers, ter ondersteuning van uw congres of seminar… U bepaalt het!

Een site van WebZenz.